Održavanje korporativnog zrakoplova i poslovno zrakoplovstvo

Održavanje zrakoplova jako je zahtjevan i odgovoran posao. Stoga ne čudi što svaka država ima svoje posebno stroge propise za izdavanje licenci tvrtkama i pojedincima koji mogu ovlašteno raditi na održavanju korporativnih zrakoplova. Čarter tvrtke ili tvrtke koje se bave isključivo održavanjem poslovnih zrakoplova, mogu se prijaviti za dobivanje licence iz drugih zemalja. Za što se veći broj licenci kvalificiraju, njihov će ugled biti veći. Osim toga, ova je činjenica jako praktična. Imate li u Hrvatskoj licencu za održavanje zrakoplova po propisima iz primjerice Češke, to će značiti da zrakoplov slobodno može letjeti u Češku ako ste ga vi održavali i tamo neće zahtijevati nikakve posebne provjere ovlaštenog osoblja.

Definicija održavanja zrakoplova obično uključuje poslove vezane za održavanje sustava, dijelova i struktura u stanju koje je sigurno za letenje. Postoji nekoliko čimbenika zbog kojih je održavanje poslovnog zrakoplova iznimno važno. Primarni razlog održavanja je težnja da se zrakoplov zadrži u uporabnoj funkciji. Kod održavanja je također važna želja za zadržavanjem vrijednosdownloadti zrakoplova ili čak dovođenje njegove komercijalne vrijednosti na višu razinu obnovom sustava i zamjenom dijelova. Treća je svrha održavanja udovoljavanje propisima. Struktura vlasti koja ima jurisdikciju nad zrakoplovstvom razvila je sustav pravila koja zrakoplov mora zadovoljavati kako bi imao dozvolu za let. Ukoliko bilo koji dio tih propisa ne bude zadovoljen, zrakoplovu neće biti dopušteno letjeti.

Zakazano održavanje vrši se kako bi se svaki dio opreme provjerio i po potrebi zamijenio novim. Svaki dio mehaničke opreme podložan je trošenju i koroziji. Dijelovi zrakoplova imaju svoj vijek trajanja; kako se njihov životni vijek bliži kraju, tako i njihove performanse slabe. Redovnim održavanjem sprječava se potpuno otkazivanje nekog dijela zrakoplova koji se, nakon što se uoči dotrajalost, zamjenjuje novim.

Sve troškove održavanja poslovnog zrakoplova snosi vlasnik, bilo da se radi o fizičkoj osobi, grupi vlasnika ili čarter kompaniji. Vrlo je važno zrakoplov održavati redovno jer se na taj način mogu spasiti životi.