Tihi korporativni zrakoplovi – ultimativni izazov za inženjere zrakoplovstva, što je s interijerom?

Unutrašnjost korporativnih zrakoplova sve više liči na interijer luksuznog doma a sve manje na unutrašnjost komercijalnog zrakoplova. Iako se radi o luksuznim zrakoplovima, činjenica je da je razina buke u većini poslovnih zrakoplova još uvijek dosta visoka. Motori se nalaze prilično blizu kab100894369-boeing-business-jet-interior_r.530x298ini zrakoplova pa je ponekad nemoguće čuti vlastite misli a kamoli voditi razgovor s nekim tko putuje s vama.

Tvrtke koje proizvode ove zrakoplove, kao i one koje se bave uređenjem interijera zrakoplova, ulažu velike napore kako bi razinu buke u zrakoplovu smanjile na minimum. Svakim novim modelom poslovnih zrakoplova povećava se razina luksuza. Noviji modeli mogu postići veće brzine, imaju veće kabine, dodatne sadržaje poput HD televizora ili kružnog ozvučenja, te znatno manju razinu buke unutar kabine.

Zvučna izolacija poslovnih zrakoplova danas je imperativ. Bogati klijenti traže zrakoplove u kojima će im put biti ugodan i ne žele tijekom leta biti ometani bukom. Inženjeri zvuka i dizajneri interijera stvaraju jedinstvenu barijeru kroz koju se vibracije ne mogu probiti a zatim se zasebne komponente dodatno izoliraju kako ne bi propuštale zvuk. Potrebno je također izolirati i sustave koji se već nalaze u zrakoplovu kao što su klima uređaji, ventilacija i crpke za gorivo. U nekim zrakoplovima stišava se i razina buke svakog pojedinog uređaja u zrakoplovu, čak i mikrovalne pećnice.

Pri izolaciji treba voditi računa i o težini materijala. Što se više izolacijskog materijala dodaje, to se težina zrakoplova više povećava. Stoga se kontinuirano razvijaju sve lakši izolacijski materijali. Uređenje interijera i izvrsno izvedena zvučna izolacija osnovnog modela poslovnog zrakoplova mogu doseći cijenu višu od 90 milijuna dolara. Klijent mora biti spreman platiti za sav komfor i tišinu koje ovakav zrakoplov može ponuditi.

Iako su troškovi istraživanja i razvijanja sve lakših materijala koji su dobro izolatori zvuka izrazito visoki, interes za kupovinu što tiših korporativnih zrakoplova se ne smanjuje.